Gatunek: Dziki człowiek
Rasy: zaklinacz elfi, błękitny górski, pustyniec, opiórus leśny [g]
Pożywienie: Rośliny, zwierzęta, rzadko padlina.
Występowanie: Głównie tereny zalesione, można go jednak spotkać niemal wszędzie.
Moce: Żywioły.
Zachowania: Żyje w klanach w wioskach na drzewach, poluje w grupie.
Tradycje: Wódz klanu zawsze wybiera sam swojego następcę. Łamanie zasad często kończy się wyrzuceniem z klanu. Jeden klan tworzy zwykle rodzina wodza (jego partner/ka i dwie linie potomków), czyli średnio 10-15 osobników.
Cechy szczególne: To z niego wywodzą się Śmiechanie.
Inne grafiki: Błękitny górski, zaklinacz elfi, pustyniec, przywódczyni,
Tereny: Obozowisko błękitnego górskiego, nadrzewna wioska opiórusa leśnego,
Gatunek: Syrena
Rasy: Syrena rzeczna, syrena morska, syrena bagienna [g]
Pożywienie: Mięso, również ludzkie.
Występowanie: Wybrzeża, jaskinie morskie.
Moce: Hipnoza, otumanianie śpiewem, ogłuszanie zmysłów.
Zachowania: Atakuje wszystko, co jest płci przeciwnej i posiada postać ludzką lub pół-ludzką.
Tradycje: Żyje w rodach, które cechuje bardzo rozbudowana hierarchia, która uwidacznia się złwaszcza podczas wspólnego polowania na statki.
Cechy szczególne: Kolekcjonują pozostałości po swoich ofiarach.
Tereny: Podwodne miasto syren morskich, podwodne miasto syren rzecznych, wejście do miasta syren rzecznych,
Gatunek: Driada
Rasy: Driada nagonasienna, driada okrytonasienna [g]
Pożywienie: Pozyskuje energię z roślin.
Występowanie: Obrzeża wycinanych lasów.
Moce: Paraliżowanie wszelkich istot.
Zachowania: Bronią drzew, paraliżując serca możliwych wrogów.
Tradycje: Nie posiadają tradycji, które zagubiły stając się oszalałymi istotami w czasie wielkiej wycinki lasów. Ich jedynym, wypaczonym celem jest ochrona drzew, do których nie dopuszczają ani ludzi, ani pozostałych ras Innych.
Cechy szczególne: Eteryczne stworzenia, których nie dotykają zwykłe fizyczne ataki.
Gatunek: Gryf
Rasy: Gryf brunatny [g], gryf złotodzioby.
Pożywienie: Głównie gryzonie i mniejsze ptaki, nigdy padlina.
Występowanie: Góry i wszelkie otwarte przestrzenie w pobliżu dogodnych miejsc na założenie gniazda.
Moce: --
Zachowania: Przez większość czasu żyje w niewielkim stadzie, gdy łączy się w parę samica zakłada gniazdo i składa w nim (zwykle jedno) jajo, które porzuca na krótko przed wykluciem się młodego.
Tradycje: Stado
nie ma ściśle wyznaczonego przywódcy. Młode, wykluwające się z jaja ma
zwykle trzy dni na to, aby samodzielnie opanować sztukę latania. Jeżeli
mu się uda ma dwie możliwości: odnalezienie stada (zwykle rodzinnego)
lub wyruszenie na polowanie jako samotnik, którym pozostanie, póki nie
stworzy nowego stada.Rasy: Gryf brunatny [g], gryf złotodzioby.
Pożywienie: Głównie gryzonie i mniejsze ptaki, nigdy padlina.
Występowanie: Góry i wszelkie otwarte przestrzenie w pobliżu dogodnych miejsc na założenie gniazda.
Moce: --
Zachowania: Przez większość czasu żyje w niewielkim stadzie, gdy łączy się w parę samica zakłada gniazdo i składa w nim (zwykle jedno) jajo, które porzuca na krótko przed wykluciem się młodego.
Cechy szczególne: Wielkość, zależnie od rasy, waha się w granicach od 0,5 do nawet 10 metrów długości ciała, wliczając ogon.
Inne grafiki: gryf złotodzioby,
Gatunek: Sadonin
Rasy: --
Pożywienie: Wszystkożerny. Jego szczególnym pokarmem są motyle, które ponoć pozwalają mu na dłuższe życie i zwiększają odporność.
Występowanie: Żyje w krainie na wschodzie, zwanej Sadonią.
Moce: może dożyć nawet 200 lat, leczy dotykiem.
Zachowania: Żyje w domach wydrążonych w pniach drzew. Zawzięcie broni swojego terytorium, odstraszając inne stworzenia rozstawianiem dookoła ogrodzeń z gałęzi i sadzeniem cierni.
Tradycje: Tworzy potężne klany zdominowane przez mężczyzn - kobiety są traktowane na poziomie niewolnic i przetrzymywane w norach pomiędzy korzeniami. Przez cały sezon wiosenno-letnio-jesienny skupia się wyłącznie na jednym - łapaniu motyli. Przez zimę większość hibernuje.
Cechy szczególne: Najczęściej porozumiewa się pomrukami, warknięciami, ewentualnie monosylabami.
Tereny: Sadońska wioska,
Gatunek: Slirrer
Rasy: --
Pożywienie: Wszystkożerny. szczególnie gustuje w owocach i ziołach, rzadziej je mięso.
Występowanie: Gęste lasy na wschodzie.
Moce: Potrafi wytwarzać talizmany o magicznych właściwościach.
Zachowania: Żyje w plemionach liczących nawet kilkaset osobników (odkryto istnienie dwóch tak licznych), przeciętnie jest to około 50 osobników.
Tradycje: Przywódcą plemienia jest jego szaman. To on wytwarza większość talizmanów. Przez cały czas swojego panowania szkoli kilkoro uczniów, spośród których wybiera jednego na swojego następcę.
Cechy szczególne: Odczuwa bardzo głęboką więź z naturą i innymi stworzeniami. Jest pokojowo nastawiony, jednak gdy uzna, że ktoś narusza ład, panujący na ziemi, staje się nieugiętym, mściwym wojownikiem.
Tereny:
Pożywienie: Wszystkożerny. Jego szczególnym pokarmem są motyle, które ponoć pozwalają mu na dłuższe życie i zwiększają odporność.
Występowanie: Żyje w krainie na wschodzie, zwanej Sadonią.
Moce: może dożyć nawet 200 lat, leczy dotykiem.
Zachowania: Żyje w domach wydrążonych w pniach drzew. Zawzięcie broni swojego terytorium, odstraszając inne stworzenia rozstawianiem dookoła ogrodzeń z gałęzi i sadzeniem cierni.
Tradycje: Tworzy potężne klany zdominowane przez mężczyzn - kobiety są traktowane na poziomie niewolnic i przetrzymywane w norach pomiędzy korzeniami. Przez cały sezon wiosenno-letnio-jesienny skupia się wyłącznie na jednym - łapaniu motyli. Przez zimę większość hibernuje.
Cechy szczególne: Najczęściej porozumiewa się pomrukami, warknięciami, ewentualnie monosylabami.
Tereny: Sadońska wioska,
Gatunek: Slirrer
Rasy: --
Pożywienie: Wszystkożerny. szczególnie gustuje w owocach i ziołach, rzadziej je mięso.
Występowanie: Gęste lasy na wschodzie.
Moce: Potrafi wytwarzać talizmany o magicznych właściwościach.
Zachowania: Żyje w plemionach liczących nawet kilkaset osobników (odkryto istnienie dwóch tak licznych), przeciętnie jest to około 50 osobników.
Tradycje: Przywódcą plemienia jest jego szaman. To on wytwarza większość talizmanów. Przez cały czas swojego panowania szkoli kilkoro uczniów, spośród których wybiera jednego na swojego następcę.
Cechy szczególne: Odczuwa bardzo głęboką więź z naturą i innymi stworzeniami. Jest pokojowo nastawiony, jednak gdy uzna, że ktoś narusza ład, panujący na ziemi, staje się nieugiętym, mściwym wojownikiem.
Tereny:
Gatunek: Centaur
Rasy: Centaur okapi [g], centaur sarni, centaur jeleni.
Pożywienie: roślinożerny.
Występowanie: Zależnie od rasy. Buduje obszerne osady, zwykle otoczone drewnianym "murem".
Moce: Dzięki energii i błogosławieństwu przodków może wzmacniać swoje umiejętności (głównie okapi) lub przy pomocy wywarów z ziół przywołuje moce z zaświatów, które koncentrują się w ciele po spożyciu lub namaszczeniu.
Zachowania: Żyje w osadach budowanych zwykle na otwartej przestrzeni. Mimo, iż nie żywi się mięsem może polować, aby zdobyć dobra, jakimi są skóry, kości i rogi (oraz mięso dla ich zwierząt).
Tradycje: Każda osada ma swojego przywódcę. Centaury są bardzo dumnym gatunkiem. Do zmiany wodza może zatem doprowadzić pokonanie go przez innego osobnika (niekoniecznie podczas walki fizycznej).
Cechy szczególne: Zwłaszcza wśród centaurów sarnich istnieje duże zamiłowanie do różnego rodzaju gier strategicznych i zespołowych, na które zazwyczaj mogą sobie pozwolić z powodu niewielkiej liczby realnych wrogów.
inne grafiki: ,Centaur sarni, centaur jeleni,
Gatunek: Krasnolud
Rasy: --
Pożywienie: Wszystkożerny.
Występowanie: Doliny górskie.
Moce: Nie posiada. Dysponuje za to niezwykłą siłą i wytrzymałością.
Zachowania: Zazwyczaj buduje jeden fort między górami dla kilku do kilkunastu rodzin.
Tradycje: Jest wierny swojemu ludowi, za który będzie walczył do końca lub nie zwie się krasnoludem. Ma w zwyczaju zawsze dotrzymywać danego słowa, co czyni go zarówno zaufanym sojusznikiem jak i nieugiętym wrogiem.
Cechy szczególne: Wszystkie rzemiosła, jakimi się zajmuje bledną przy tym, jak duży wpływ na jego życie ma górnictwo i kowalstwo. Broń krasnoludzka jest znana niemal w całym Nieznanym.
Gatunek: Friseen
Rasy: Friseen ptasi [g], friseen glinri, friseen rogi.
Pożywienie: Mięsożerny. W razie potrzeby może żywić się również padliną i roślinami.
Występowanie: Zależnie od rasy. Ptasi głównie w lasach wschodnich, glinri na klifach Oceanu Rehotańskiego, natomiast rogi w górach zachodnich.
Moce: Może nawiązać telepatyczną więź z famiami.
Zachowania: Zakłada osady, często na drzewach, w których jedna chata przypada na jedną lub dwie rodziny. Wspólna jest natomiast ogromna wiata dla famii.
Tradycje: Raz do roku w każdej osadzie wypada dzień inicjacji, podczas którego młodzi friseeni po raz pierwszy dosiadają swojej famii.
Cechy szczególne:
Tereny: Osada friseena ptasiego,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz